Waar Google voorheen nog een kleine speler was op het gebied van website analyse, mag het inmiddels wel beschouwd worden als een serieuze speler. De nieuwe releases volgen elkaar razendsnel op. Je kunt steeds beter en intensiever het gedrag van je bezoekers meten en analyseren. Gisteren was weer zo’n update waarvan ik vind dat het een enorme toegevoegde waarde heeft! Check de video en dan weet je genoeg!

Multi Channel Funnel

Voorheen werd de conversie toegekend aan de website die de bezoeker als laatst had bezocht. Met de nieuwe rapportage kun je veel beter in kaart brengen welke online marketing kanalen werkelijk voor je conversie zorgen. Het komt er dus op neer dat de nieuwe rapporten een veel nauwkeurigere weergave geven van de marketing kanalen die het meest waardevol zijn voor jouw website. Daarnaast kun je niet alleen zien via welke kanalen je bezoekers de laatste keer kwamen, maar ook van de keren daarvoor en hoe deze zich tot elkaar verhouden. Hierdoor krijg je dus een veel beter beeld van het gehele aankoopproces van je bezoekers over al je sites en welke paden ze bewandelen.

De multi channel funnels zijn wederom een goede toevoeging aan het al steeds betere Google Analytics…