Facebook zal in de toekomst van game-ontwikkelaars vragen om hun credits te gebruiken voor in-game aankopen in plaats van hun eigen valuta. De Facebook – credit is de officiële munt voor toekomstige aankopen binnen Facebook Games. Momenteel gebruiken veel verschillende games hun eigen valuta. Een voorbeeld: U kunt een tractor in Farmville kopen met Farmcash en farmcoins. Op Cityville heb je citycash en citycoins. De manier waarop je die munten koopt, gaat veranderen.

 

De munteenheden in games zullen niet veranderen, maar de manier om die munten te kopen wel. Vanaf 1 juli kun je alleen “Farm” munten kopen door met facebook credits te betalnen in plaats van het betalen met creditcard of paypal. Er komt dus eigenlijk een stap extra bij. Je snapt dat veel game – developers daar niet blij mee zijn. Maar goed, in ruil voor deze veranderen kunnen game – developers advertenties plaatsen voor hun games. Enkele grote game – aanbieders, zoals Playdom Zynga, Playfish en PopCap zijn al aangesloten bij de Facebook Credit. Dus de eerste stap is gezet waardoor er snel velen zullen volgen.

30% gaat naar Facebook

De munteenheden in games zullen niet veranderen, maar de manier om die munten te kopen wel. Vanaf 1 juli kun je alleen “Farm” munten kopen door met facebook credits te betalnen in plaats van het betalen met creditcard of paypal. Er komt dus eigenlijk een stap extra bij. Je snapt dat veel game – developers daar niet blij mee zijn. Maar goed, in ruil voor deze veranderen kunnen game – developers advertenties plaatsen voor hun games. Enkele grote game – aanbieders, zoals Playdom Zynga, Playfish en PopCap zijn al aangesloten bij de Facebook Credit. Dus de eerste stap is gezet waardoor er snel velen zullen volgen.

Uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal om geld. Hier komt ook meteen de hele reden naar boven van de opvallende wijziging. Facebook zal namelijk 30% van de inkomsten ontvangen die worden gegenereerd uit de aankoop van de credits. Volgens TechCrunch, betaalt Zynga al meer dan 30 miljoen dollar iedere maand aan Facebook.
 

En dan maar afvragen waarom Facebook steeds meer waard wordt..
Geïnspireerd door: ZDNet – Facebook verplicht munteenheid credits